آموزش تاتو, اطلاعات جانبی تاتو, انتخاب رنگ ها در تاتو, تکنیک ها و سبک های تاتو

بلید و میکروبلیدینگ

بلید و میکروبلیدینگ

نکته اول : چگونه سوزن یا تیغه ی باکیفیت برای میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو انتخاب کنیم؟
تقريباً براي هر هنرمند تاتو آرتیست میکروبلیدینگ چه در ابتدای کار و همچنین گاهي اوقات براي افراد با تجربه، بررسی ، شناخت و تشخیص این که چه سوزن و یا تیغه های میکروبلیدینگی را براي استفاده در راستای درمان و هنر میکروبلیدینگ بکار گیرند، واقعاً دشوار است.من مطالعات مربوط در این مقاله را مدت ها قبل انجام داده ام و در طی این مقاله آموزشی سعی دارم،تمامی تفاوت های موجود بین چندین نوع سوزن را برای شما توضیح دهم. قبل از هر چیزی مایلم مهمترین نکاتی را که عموما هنگام انتخاب سوزن به آنها دقت میکنم و بسیار به من کمک کرده را با شما به اشتراک بگذارم.امیدواریم این آموزش به شما در تصمیم گیری هایتان و همچنین افزایش کیفیت هنرتان کمک کند.

بلید و میکروبلیدینگ

همانطور که میدانید امروزه،دوره های آموزشی و درمان های میکروبلیدینگ به سرعت در صنعت زیبایی و درمانی در حال گسترش اند.طبیعی است هر شرکتی که سعی دارد محصولات و برند خود در صدر بماند ، ابزارهای جدید تاتو ، سوزن ، رنگدانه و انواع کالا و تجهیزات جدید و بروز شده ای را ارائه می دهد که به رشد این صنعت کمک خواهد کرد.من در این مقاله هر آنچه اعم از مهمترین نکاتی را که به شما در‌ انتخاب میکرو بلید و یا نوع سوزن میکروبلیدینگ نیاز دارید،در ادامه بیان خواهم کرد.در چنین مبحثی بررسی بصری می تواند بسیار در تشخیص صحیح ناکارآمد باشد. همانطور که در تصویر سمت راست مشاهده می کنید ، تیغه ها و سوزن های داخل تصاویر تقریباً به طرز زیادی شبیه به هم هستند ، اما در واقعیت، عملکرد آن ها کاملاً متفاوت می باشد. حال چطور باید محصول خوب را از محصول بد تشخیص دهیم؟ آیا تا به حال تجربه کرده اید که خطوط طراحی شده شما به وضوح بر روی پوست مصنوعی و یا پوست طبیعی بصورت کامل مشخص نیست و رنگدانه های خط ها به طور ناموزون پخش شده اند؟

بلید

اگر چنین اتفاقی در راستای کار شما با تیغه های انعطاف پذیرتان رخ می دهد ، قطعاً اشکال کار در میزان فشار دست شما می باشد. این اشکال هنگامی که شما در مورد فشار و زاویه های مناسب دستتان، تجربه کافی ندارید ، بسیار متداول است. همچنین اگر از تیغه های بلید بی کیفیت استفاده می کنید تمام این موارد ممکن است اتفاق بیافتد. توجه داشته باشید هنگامی که سوزن های موجود در تیغه ی بلید به طور صحیح تثبیت نشده اند ، کشیدن دو خط به جای یکی بسیار محتمل است.
همیشه پیش از هر دوره ی درمان میکروبلیدینگ، حتما سوزن های خود را با رینگ لایت و یا لوپ بررسی کنید.
اگر پوست مشتری شما خیلی نازک باشد،ممکن است حتی متوجه خم شدن سوزن ها نیز نشوید و تنها در انتهای کار تاتو دو خطه شدنِ خطوط اجرا شده ی خود را می بینید. چنین خطوطی زمانی که دوره ی بهبود خود را طی کنند، خطوط تتو شده واضح نخواهند بود.
دقت داشته باشید در صورت خم شدن سوزنها ، به هیچ عنوان نمیتوان خطی را به درستی تکرار کرد.

در اینجا شاید سوالی برای شما پیش آید:
برای مطمئن شدن چه کاری باید انجام داد؟ ویا چگونه از خط دوبل خودداری کنیم و نتایج دقیق و واضحی بدست آوریم؟
نکاتی را برای شما ذکر میکنم تا در راستا پاسخ به این سوال ها به شما کمک کند.
• همیشه اطمینان حاصل کنید که سوزن های خود را با زاویه 90 درجه بر روی پوست نگه دارید و ازخط اصلی به هیچ عنوان خارج نشوید.
• با آزاد کردن فشار در هر دو انتها ، به ملایمت و خیلی آرام فشار وارد کنید.
• از سوزن های نازک تر (nano / 0.18) برای پوستهای نازک تر و همچنین اجرای موهای طبیعی و نازک تر استفاده کنید و بلعکس از سوزنهای کمی ضخیم تر (0.20-0.25) برای پوست هایی با ضخامت بیشتر و موهایی طبیعی و ضخیم تر استفاده کنید.
• سوزن های بلید قابل انعطاف واقعاً به عادت کردن به فشار ملایم دست بر روی پوست کمک بسزایی خواهد کرد. بنابراین من واقعاً به شما توصیه می کنم با سوزن های قابل انعطاف کار کنید تا از خطوط عمیق و نامنظم، مخصوصاً بر روی پوستهای بسیار نازک، جلوگیری کنید.
• از سوزن های استیل ضد زنگ و ضد حساسیت با کیفیتی استفاده کنید که به خوبی با هم تثبیت هستند.
• همیشه سوزن های خود را با نور رینگ لایت و یا لوپ بررسی کنید.
• همچنین شما می توانید تیغ بلید خود را با فشار دادن بر روی ناخن خود امتحان و دقت کنید که سوزن ها نباید زیاد حرکت کنند.
سوزن های موجود در تیغه با کیفیت  علی رغم اینکه تیغه آن به خودی خود انعطاف پذیر است، پایدار نیز خواهند بود. به این شکل فرایند تتو بسیار راحت تر و نتیجه همیشه یکسان و خطوط بسیار دقیق و واضح اجرا خواهند شد.

نکته دوم : چگونه ضخامت درستی برای تیغه انتخاب کنیم؟

بلید

علاوه بر موارد پیشین که برای شما ذکر کردیم، مهم این است که بدانید بهترین ضخامت برای تیغه بلید شما چیست و ضخامت تیغه چگونه بر نتایج اثر می گذارد.موضوع مهم و اصلی این است که تیغه های نازک تیزتر از تیغه های ضخیم تر هستند. برای درک واضح تر بهتر است این گونه به شما بگوییم که هرچه سوزن ها نازک تر باشند به هم نزدیک تر خواهند بود. هرچه این تیغ ها به هم نزدیک تر باشند ، تیزتر هستند.برای جلوگیری از ایجاد قسمت های خالی بین خطوط یا کشیدن نقطه های کوچک به جای خطوط دقیق و صاف، همیشه سوزن مناسب را برای انواع مختلف پوست انتخاب کنید.من استفاده از سوزن 0.3 را به هیچ عنوان توصیه نمی کنم.

 

نکته سوم : پر کردن و بررسی خطوط

هنگامی که قصد دارید خطوط خود را با چند بار عبور از روی یک خط تیره تر کنید، بهتر است سعی کنید از تیغه هایی با سوزن کمتر استفاده کنید. به این صورت شما خواهید توانست رنگ گذاری هر قسمت از خط را آسان تر و دقیق تر انجام دهید. تیغه های جدیدی که به وسیله ی آنها میتوان به راحتی خطوط را پر کرد، 3 پین هستند. اگر در حین کار عکس بگیرید و از فیلتر نگاتیو استفاده کنید. به وضوح خواهید دید که کدام قسمت رنگدانه ندارد.


بلید و میکروبلیدینگنکاتی درباره سوزن های خط کشی بلید

•پیشنهاد میکنم ، همیشه سوزنی را که با آن راحت تر کار میکنید برای خط کشی ، انتخاب کنید.

•سوزن های U ممکن است برای کشیدن خطوط خمیده و متود پر کردن خطوط با عقب و جلو کردن سوزن عملکرد بهتری داشته باشد.

•سوزن های زاویه دار کوچکتر برای ظریف کاری های نهایی و خطوط کوتاه راحت تر هستند.

•سوزن های بزرگتر  و همچنین زاویه دار برای خطوط طولانی ، پر کردن و کشیدن خطوط بیرونی اشکال مناسب هستند.

نکاتی درباره سوزن های سایه زنی بلید

•انتخاب شخصی من برای سایه زنی بین خطوط ، 17 پین نانو زاویه دار است.

•من اغلب فقط از 17 پین استفاده می کنم و مجموعه ترسیمات ابرو را فقط با یک سوزن انجام می دهم.

•مینی سایه زن ها برای ترسیم خطوط بیرونی اشکال ، ایجاد جلوه ی خاص “نقاط” و مناطق کوچک عالی هستند.

•سوزن های نوع دسته ای، جلوه ی پودر مات بیشتری به شما می دهند.

•سایه زن های دوتایی برای جلوه ی آمبره ی تمام ابرو مناسب هستند.

نکاتی درباره ضخامت سوزن های بلید

•در شرایط ایده آل خط ها بایدکاملاً با موهای طبیعی مطابقت داشته باشند.

•دقت کنید هرچه سوزن ها نازک تر باشند ، خطوط نیز نازک تر اجرا خواهند شد.

•برای پوست های ضخیم تر و موهای طبیعی ضخیم تر ، سوزن های کمی ضخیم انتخاب کنید تا تراکم بیشتری داشته باشید.

 

نکاتی درباره ساختار انعطاف پذیری سوزن های بلید
بلید

•برای پوشاندن پایه سوزنها از دو ماده مختلف استفاده می شود – پلاستیک و فولاد ضد زنگ.

•سوزن های قابل انعطاف با پلاستیک پوشانده شده اند.

•سوزن های سخت با فولاد ضد زنگ پوشانده شده اند.

•کنترل سوزنهای قابل انعطاف ممکن است برای مبتدیان دشوارتر باشد ، اما برای درک کامل عمق مناسب عالی هستند. اگر احساس می کنید سوزن ها دو خط می کشند ، سریع کند می شوند و  یا مدام خم می شوند ، حتماً بیشتر روی فشار و تداوم دست خود تمرکز کنید.

•کنترل سوزنهای سفت آسان تر است ، با این وجود خطر عمیق تر زدننسبت به عمق مناسب وجود دارد.

•سوزنهای سخت ممکن است برای پوستهای ضخیم تر و منافذی بزرگتر مناسب باشند، از آن ها برای پوست های نازک و حساس استفاده نکنید.

•پیشنهاد می کنم فقط اگر تجربه ی کافی کار را دارید با سوزن های سخت کار کنید.

 ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع سوزن های میکروبلدینگ و مسائل مربوط به تاتوی ابرو آشنا کنیم ، برای خرید سوزن های میکروبلدینگ یا رنگ های مورد استفاده برای بلید و کلیه وسایل تاتو میتوانید به صفحه اصلی سایت ما مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *