تاتو آرتیست ها

معرفی تاتو آرتیست لس آنجلسی؛ جون چا Jun Cha

ویدئو معرفی تاتو آرتیست لس آنجلسی؛ جون چا

امروزه تاتو برای بسیاری از هنرمندان در این عرصه تبدیل به یک روتین شده است اما برای جون چا ، تاتو آرتیست لس آنجلسی بیشتر از ایجاد طرح با جوهر روی پوست مشتری است. تاتو زدن برای او بیان حالت و داستان زندگی مشتری هایش است. هنگامی که برای تاتو به سراغ او می‌روید باید چیزهای زیادی از خودتان به او بگویید. او برای ایجاد اثر هنری اش روی بدن مشتری و هم چنین تعدادی از سلبریتی ها روش منحصر به فرد خودش را دارد اما باید یک ماه قبل از او نوبت بگیرید.

جون چا ، فردی جوان است اما آثار او طوری به نظر می رسد که گویی کهنه کار است. به رغم داشتن استعداد ذاتی اش تا زمانی که به مشکل بزرگی بر نخورد تمرکزش را از روی حرفه و هنرش برنمی‌دارد. البته این نصیحت را یکی از بزرگ ترین تاتو آرتیست ها به نام مستر کارتون، افسانه لس آنجلس، به او کرده است. او در کالج طراحی هنر در پاسادنا مشغول است که تا آخر امسال فارغ تحصیل می شود. به دنبال این است که با استعداد افسانه‌ای که دارد تاتو های منحصر به فرد و به یادماندنی انجام دهد. با وجود این که در طول سال های کاری اش از تاتو آرتیست های مختلف چیزهایی یاد گرفته است اما جوز لوپز را یکی ازبهترین مربیان اش معرفی می کند. لوپز که صاحب یک استودیو در اورنج کانتی است، تاتو آرتیست های جوان و تازه کار را زیر بال و پر خود می گیرد و به آن ها بال می دهد.

در حال حاضر جون چا یک تاتو آرتیست رو به رشد است، جهش هایی که در مهارتش داشته، بسیار حیرت انگیز است. جون در حالی که رابطه کاری بسیار نزدیکی با لوپز دارد اما در حال راه اندازی استودیو شخصی خودش به نام Arudima هم هست. در آنجا نه تنها برای مشتری ها تاتو می زنند بلکه طراحی تصویر گری و نقاشی هم انجام می دهند. در این جا سوالاتی از او پرسیده ایم.

کمی در مورد خودتان به عنوان یک تاتو آرتیست به ما بگویید ؟

من کره ای هستم؛ در لس آنجلس به دنیا آمدم و در سانتامونیکا بزرگ شدم. والدین من اواسط دهه ۸۰ بود که از کره به لس آنجلس مهاجرت کردند. من کودکی ام را در غرب سپری کردم. بیشترین تاثیر را از مردم این جا گرفتم. هنر همیشه ذهنم را درگیر می کرد. وقتی تنها دو سال داشتم نقاشی می کردم و از همان موقع بود که به همه چیز دید هنری داشتم، معمولا” هر چیزی را که می دیدم می کشیدم. برنامه های کودکی که آن موقع پخش می‌شد بسیار مرا تحت تاثیر قرار می‌داد. یادم نمی آید کدام یک از همه بیشتر روی من تاثیر می گذاشت. هنگامی که کودک بودم مادرم مرا با بسیاری از هنرمندان آشنا می کرد، زمانی که هنوز هم مرا جذب می کنند، مثل لئوناردو داوینچی و میکل آنژ. آن موقع تنها ۵ سال داشتم اما بسیار به آن ها احترام می گذاشتم. در تلاش بودم که نقطه حیرت انگیز کارهای آن ها را پیدا کنم، همین موضوع باعث شد که در رشته هنر تحصیل کنم، همین جا نقطه شروع بود.

معرفی تاتو آرتیست لس آنجلسی؛ جون چا

 

هنگامی که هنر و تاتو را شناختید آیا همان چیزی بود که می خواستی در زندگی تان ادامه دهید ؟

همان طور که بزرگتر می‌شدم بیشتر جذب هنر می شدم. در مدرسه از آن بچه هایی بودم که فقط به نقاشی علاقه داشت. وقتی 15-16 ساله شدم، تصمیم گرفتم که به صورت جدی وارد این حرفه شوم، به خود می گفتم هر طور شده باید به آن دست پیدا کنم و تاتو آرتیست شوم، این چیزی است که من می‌خواهم و به آن نیاز دارم. این تصمیم زمانی اتفاق افتاد که جنبه های دیگر زندگی روی خوش به من نشان نمی داد و به همین دلیل تصمیم گرفتم که در حرفه خودم بهترین باشم.

کار خود را به صورت حرفه ای با چه چیزی شروع کردید ؟ تاتو یا نقاشی ؟

من بسیار خوش شانس بودم که در دوران نوجوانی با تعدادی از طراحان ملاقات کردم. مادرم در این زمینه هم تاثیر بسزایی داشته است. او باعث شد که من به سمت هنر بروم و با این افراد ملاقات کنم. من محبور بودم اصول طراحی، فرم طراحی، طراحی آناتومی را یاد بگیرم که واقعاً پایه‌ای برای شروع من بود. حدود ۱۶ سالگی بود که به تاتو روی آوردم، قبل از آن تمرکزم فقط روی طراحی بود. دوست داشتم به سمت مسیر هنری حرکت و نقاشی و طراحی کنم، چون به غیر از این استعداد دیگری نداشتم، در مراحل اولیه فقط طراحی می کردم.

فقط در دوران دبیرستان بود که به هنر روی آوردید ؟

در دوران دبیرستان بود که استارت کار را زدم. همان طور که قبلاً هم گفتم در این دوران مشکلات بسیار زیادی داشتم که یکی از آن ها مشکلات عاطفی بود و بسیار خوش شانس بودم که با افرادی آشنا شدم که دوباره مرا به تحصیل باز گرداندند، همان جا بود که با مستر کارتون آشنا شدم. دوست بسیار خوب در همسایگی ام داشتم که من را بسیار راهنمایی می‌کرد. هنگامی که اولین بار مستر کارتون را دیدم به من نگاهی کرد و گفت: اگر می خواهی به چیزی که دوست داری برسی کاری که من نکردم را انجام بده! مدرسه برو و بر روی ذهن و تحصیلات سرمایه گذاری کن. گفت اگر من به گذشته باز می‌گشتم حتما” مدرسه را ادامه می دادم. او چیزهای ساده ای به من گفت اما بسیار تاثیر گذار بودند. بنابراین در دوران دبیرستان خودم را برای رفتن به دانشگاه آماده کردم،_کالج طراحی مرکز هنر در پاسادنا _این همان جایی است که در حال حاضر مشغول به تحصیل در آن هستم.

آیا می توانید به مستر کارتون توانایی های حال حاضر خود را نشان دهید ؟

شاید یکی دو سال هست که با او صحبت نکردم. همان بار اول که با مستر کارتون صحبت کردم، بسیار در پیشرفت من تاثیر داشت. دنبال آدم هایی می گردم که بتوانم تا این حد از آن ها چیزی یاد بگیرم، مثل بزرگترین مربی من تاتو آرتیست جوز لوپز. بسیار خوشبخت بودم که توانستم با او ملاقات کنم و از او چیزی یاد بگیرم. از ملاقات با او همه چیز تغییر کرد، وجدان کاری ام، تاتو زدنم و هر چیزی که مربوط به آن می شد. هم چنین مردی به نام بیبی ری که قبل از آقای لوپز با او ملاقات کردم؛ و اصول و پایه تاتو را از او فرا گرفتم، این پروسه یادگیری من بود. در ابتدا طراحی می کردم، شروع به یادگیری و درک مفاهیم آن کردم و همین پروسه را برای تاتو در پیش گرفتم.

شما تاتو های مشکی و خاکستری می زنید. آیا این به آن دلیل است که مربی شما از این تکنیک استفاده می کرده است ؟

بله، در واقع این سبک در لوس‌آنجلس طرفدار بسیار زیادی دارد. تاتو آرتیست جوز لوپز تسلط بسیار زیادی در این سبک دارد، هم چنین بیبی ری. به همین دلیل در کارهای من هم این سبک را بیشتر می بینید.

سبک تاتو آرتیست جون چا

 

سبک کار خود را به عنوان یک تاتو آرتیست چگونه تعریف می کنید ؟

حقیقتا” من به سبک کاری خاصی اعتقادی ندارم. درست است که روش خاص خودم را دارم اما بسته به نیاز و سلیقه مشتری هر چیزی که او بخواهد را برایش تاتو می کنم. برخی مشتریان سبک های معنوی و عرفانی را می پسندند و ممکن است تعدادی از آن ها سبک رنسانس را از من بخواهند. برخی از مشتریان فرهنگ شهری لوس آنجلس را دوست دارند. ارتباطی که بین آن ها وجود دارد، بین مشتری و هنر است. به عبارت دیگر می توانم بگویم سبک من رابطه ام با مشتری است. تاتوی روی بدن آن ها ریشه در چیزی که آن ها هستند دارد؛ در طرز فکر آنها و اعتقاداتشان.

کمی در مورد استودیو شخصی خودتان به ما بگویید ؟

برای اولین بار در استودیو لوریدر تاتو زدم. در حال حاضر هم با آن ها کار می کنم و هم به دیگران معرفی اش می کنم. استودیو شخصی خودم را راه اندازی کردم تا هم در آن تاتو بزنم، هم نقاشی کنم و هم طراحی؛ همه این کارها را در یک مکان انجام دهم. کارهای شخصی ام را در استودیو انجام می دهم، مکان بسیار خوبی برای من است و تنها جایی است که من در آن تمرکز دارم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *