تکنیک ها و سبک های تاتو

انواع مختلف سبک های تاتو

موقعی که صحبت از زدن تاتوی جدید می‌شود اول از همه باید بدانید که چه استایلی را می‌پسندید و آیا به شخصیت و استایل کلی شما می‌آید یا نه، سپس باید در مورد سبک‌های مختلف آن جستجو کنید و بعد از تتو آرتیستتان بخواهید که کارهایی در آن سبک را به شما نشان دهد.

سبک های تتوی بدن

سبک تاتو ؛ استایل سنتی

استایل سنتی تتو در حدود سال 1700 میلادی به وجود آمد. بعد از این‌که دریا نوردانی که با کاپیتان جیمز کوک مسافرت می‌کردند، با ورود به جوامعی که با تتو روی بدن‌ هایشان علامت‌هایی را مشخص می‌کردند، آشنا شدند و در آن سفر طولانی به جمع آوری اطلاعات لازم برای این کار پرداختند. با نزدیک شدن به قرن 19 میلادی این هنر بهتر شده و از خطوط واضح‌تر و رنگ‌ها نیز در آن استفاده شده است.

سبک سه بعدی یا رئال ( Realism )

هنر نقاشی کلاسیک رئال از زمان رنسانس همواره مد نظر آرتیست‌ها بوده است، اما ورود آن به زمره‌ی تاتو اخیرا” صورت گرفته است (در نیمه دوم قرن بیستم). از آن زمان تا کنون این استایل به طور خارق‌العاده‌ای پیشرفت داشته و رایج شده است. طراحی‌های حیرت آور به همراه رنگ‌های خاص، از چهره‌ی سلبریتی‌ها تا محیط طبیعی و هر چیزی که در نظر بگیرید به زیبایی حیرت انگیزی قابل تتو شدن است.

سبک تتو سه بعدی یا رئال

سبک آبرنگ ( Watercolor )

استایل آبرنگی این روزها در تمامی مجلات مد تراز اول دنیا باب شده است. یکی از تتو هایی که بیشترین میزان تقاضا را در میان جوانان دارد و خب چیزی کاملا” جدید و منحصر به فرد است. ظاهر آن دقیقا” شبیه به چیزی است که لغتش بیان می‌کند، اجرای آن توسط براشی است که در آبرنگ فرو رفته، ممکن است ظاهرش غلط انداز باشد، زیرا استفاده از آبرنگ روی بوم نقاشی این ظاهر را پدید می‌آورد، اجرا کردن آن روی پوست بدن انسان به این راحتی نیست و نیاز به تتو آرتیست کاملا” هنرمند و با تجربه‌ای دارد.

سبک قبیله ای ( Tribal )

تاتوی قبیله‌ای – بادی آرت بومی – قدیمی‌ترین نوع تتو در دنیا هستند و قدمت آن‌ها به هزاران سال پیش می‌رسد. این مدل تتو ، مدلی جهانی است که در تمام دنیا استفاده می‌شده است (بر اساس فرهنگ هر ناحیه) اگرچه این تتو ها در ظاهر خیلی شبیه به هم هستند، اما در زیر نظر متخصصان آن، هر کدام طرحی خاص و منحصر به فرد دارند و تقریبا” همیشه هم با رنگ و الگوهای مشکی کار می‌شوند.

سبک نیو اسکول ( New School )

اجازه ندهید که این نام شما را به اشتباه بیاندازد. این سبک تتو در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 باب شده بود، اما اخیرا” نیز باز به مدهای روز تاتوی بدن پیوسته است. شاید دلیل اصلی آن ریشه داشتنش در تاریخ آمریکا باشد. استایل‌های کارتونی و گیج کننده‌ای که کاریکاتوری شده‌اند و در آن‌ها اغراق زیادی به کار رفته است.

سبک نئو تردیشنال ( Neo Traditional )

همان‌طور که از نامش پیداست، تغییرات انقلابی است که در استایل سنتی به وجود آورده است. استفاده از رنگ‌های بسیار زنده و کیفیت بسیار بالای طراحی است. دلیل نام گذاری آن به نئو تردیشنال این است که تتو آرتیست از خطوط با پهنای متفاوت و بافت و جزئیات بیشتر استفاده می‌کند و رنگ‌ها بهتر با هم ترکیب می‌شوند، در نتیجه بهترین انتخاب برای طراحی حیوانات و طرح‌های زنده هستند.

سبک ژاپنی ( Japanese )

طرح کلاسیک ژاپنی یا ایرزومی ( Irezumi ) در (edu دوران)، 1603 تا 1868 به وجود آمد و به میزان خیلی زیادی در میان تاجران آن زمان رایج شد. به همین دلیل طراحی فولکوریکی دارد، این تتو ها ایده گرفته از قهرمانان و طرح‌هایی از اژدها و ققنوس هستند. تتو های ژاپنی هر کدام برگرفته از یک داستان غنی تاریخی هستند که در میان دود های دراماتیک و امواج غرق شده‌اند که این باعث نشان دادن قدرت و شاهکار بودن ایرزومی است.

سبک تتو ژاپنی

سبک بلک ورک – سیاه کاری ( Black Work )

سبک بلک ورک قیاس وسیعی دارد. تقریبا” به هر نوع بادی آرت ( Body Art ) که در آن از جوهر سیاه استفاده شده باشد گفته می‌شود، اما همان طور که برای شما نیز قابل تصور است، با این متد کارهای بسیار زیاد و زیبایی می‌توان انجام داد. هر چیزی که بتوانید تصور کنید، از طراحی‌های باستانی تا طرح‌های آبستره مدرن را شامل می‌شود. طراحی‌هایی با جزئیات بسیار زیاد و خیره کنندگی خاص که محدود به زمان و مکان نیستند.

 سبک تاتو ماندالا

سبک ماندالا در هنر تتو بسیار منحصر بفرد است. تاتوی ماندالا نه تنها امروزه طرفداران بسیاری در همه جای جهان دارد، که ریشه در فرهنگ و هنر باستانیان دارد. از زمان های بسیار قدیم پیشینیان ما هنر ماندالا را می ستودند، بعد ها در عمق باور های اعتقادی بودیسم و هندوئیسم هم این سبک ریشه کرد…

ماندالا بیس ژئومتریک دارد، اشکال هندسی اولیه، به ویژه مربع و مثلث. با این حال، هنگامی که به تصویر بزرگتر نگاه می کنید، به جای مربع و مثلث یک دایره نمایش داده می شود. این به دلیل ترکیبی هماهنگ از اشکال هندسی برای ایجاد یک الگوی واحد است. این طراحی به عنوان یک خالکوبی ایده ای عالی است، مخصوصا” برای افرادی که هنر باستانی را دوست دارند.

 سبک تتو ماندالا

باستانیان ماندالا را نماینده ای از تمام کائنات و جهان ما می دانستند، که در خود خورشید و ماه و سیارات و ستاره ها را جای داده است. آن ها معتقد بودند فقط کسانی می توانند طرح ماندالا را کامل و بی نقص بکشند که از طرف فرشتگان آسمانی نظر کرده و تایید شده باشند! امروزه هم افرادی هستند که هنوز بر همین باورند، درست یا غلط؛ مهم این است که فقط یک استاد حرفه ای و کار کشته می تواند تتو های ماندالا را برای شما بی عیب و نقص اجرا کرده و هنر ماندگارش را روی بدنتان بجای گذارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *