تاتو آرتیست ها

تاتو آرتیست مری جین هاک Marry Jane Haak

ویدئو وارد کننده بی حسی موضعی به دنیای تاتو

مری جین هاک، متولد 1951، یک تاتو آرتیست آمریکایی است که در راس مسائل پزشکی تاتو و تاتوی دائم قرار دارد. او بی حسی های موضعی را به دنیای تاتو معرفی کرده است. او کاتولیک است. او به یاد می‌آورد که در سن ۵ سالگی مردی با یک تاتو قطاری که از بازو به سوی سینه او می‌دوید، شیفته شده بود. هاک در سال ۱۹۷۵ به پورتلند نقل ‌مکان کرد و به عنوان منشی حقوقی استخدام شد. یک روز که او مشغول خوردن ناهار بود، متوجه یک تاتو شاپ شد که توسط شخصی به نام گریم اداره می شد و عصر همان روز برای تاتو زدن به آن مغازه رفت.

از شاگردی تا درجه هنری ​

مری جین هاک مشغول خوردن ناهار با گریم و همسرش، جولیا، و گوش دادن به داستان‌های حرفه افسانه‌ای او بود. خیلی طول نکشید که او در تاتو شاپ مشغول به کار شد. در طول این دوره ۴ ساله، او به رشته هنر در شمال غربی اقیانوس آرام وارد شد و در رشته نقاشی و مجسمه‌سازی هم مشغول شد. او این کالج را ترغیب کرد تا به عنوان پایان‌ نامه او در طول سال آخر، تاتو را قبول کند: در همه جوامع، مرد یا زن با یک نوع آرایش خود را زیبا می سازند، این تزئین نوعی زبان یا کد است که از طریق مدل مو، گوش‌های سوراخ شده، تاتو و یا نقاشی (آرایش) خودش را نشان می دهد. در شرق، به خاطر وسواسی که در مورد پوشش داریم، بدن برای نمایش دادن تاتو محدودیت دارد؛ چون بیشتر قسمت های بدن باید پوشیده باشد. بسیاری از ما فراموش کرده‌ایم که شاید اولین آثار هنری که به ترکیب شکل و رنگ اختصاص داشت بر روی پوست انجام می‌شد. پروپوزال او “تاکید بر جنبش، نور، خط و رنگ” است. او در ۱۹۸۲ موفق شد تا مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنر پورتلند دریافت کند.

شغل اولیه ​

هاک با شرکت در کلاس‌های آناتومی و مطالعه ۲ ساله مجسمه‌سازی در فلورانس، ایتالیا تصویری از هنر خود ارائه کرد که وی را به عنوان فردی که به دنبال ایجاد یک خلاقیت‌ غیر منطقی بود، به شهرت رساند. او در سال ۱۹۸۱ Dermigraphics را افتتاح کرد که فقط با قرار ملاقات قبلی، مشتری می پذیرفت و یک مدل کسب و کار متفاوت نسبت به سه مغازه تاتو در پورتلند در آن زمان به وجود آورد. مدیران و زنان خانه‌دار به طور یکسان به محل ساختمان فاین آرت مراجعه کردند و اگر چه آنها در ابتدا برای یک قطعه هنری جدی به او مراجعه نکردند، اما اخبار استعداد های دیگر او خیلی زود پخش شد.

تاتوی پزشکی​ ​​​​​​

مری جین هاک در طول کارآموزی اش با تاتو آرتیست گریم، میدید که گریم جای زخم را با تاتو می پوشاند و قسمت های کچل و بی موی سر افراد را با خطوط ظریف طراحی می کند. او این تکنیک را برای درست کردن ظاهر لب‌های از دست رفته سربازان جنگ به کار گرفت. تاتو آرتیست هاک سمینار هایی را برای جراحان پلاستیک و متخصصین پوست برگزار کرد. او نشان داد که چگونه تاتو می‌تواند ابرو هایی که ریزش سکه ای دارند و نواحی که مبتلا به ویتیلیگو (کمبود رنگدانه) هستند، احیا کند.

تاتو پزشکی تاتو آرتیست مری جین هاک

آرایش دائمی​ تاتو آرتیست مری جین هاک

هاک متوجه شد که مهارت‌های تاتو ی پزشکی او می‌تواند ظاهر خانم ها را نیز بهتر کند. ابرو، خط چشم و لب ها قسمتی بزرگ از تمرین های او بودند. او در جلسات اولیه به مشتریان مشورت می داد و بعد از حداقل چند هفته برای انجام روند واقعی اقدام می کرد. او می‌خواست مشتریان او درک کنند که این یک تعهد جدی است. طولی نکشید که ایده یک عمل آرایشی همیشگی در همه جا پخش شد. در اواخر دهه ۱۹۹۰، هاک و gj Normand از Pati pavlik در لاگونا بیچ کالیفرنیا دیدن کردند تا به سازماندهی اولین کنوانسیون انجمن برند آرایشی ملی کمک کنند. سر زندگی، فکر زیرکانه برای کسب‌ و کار، همراه با تجربه اعضای انجمن تاتو ی ملی، مزایای قوق العاده ای برای تیم بود و به اولین گردهمایی متخصصین آرایش دائمی کمک کرد. انجمن متخصصین زیبایی، که به انجمن متخصصین زیبایی دائمی تغییر اسم یافت، از مری جین هاک در board از ۱۹۹۲ – ۱۹۹۶ استقبال کردند. مری تا سال ۲۰۰۲ به عنوان مشاور فنی به این سازمان خدمت می‌کرد.

بی‌حس کننده‌های موضعی​ ​​​​​​

در سال ۱۹۸۴ مقاله ای با عنوان “میزان درد و رنجی که شما می‌برید، بستگی به نگرش شما دارد” چاپ شد. در سال ۱۹۹۰، مری جین هاک در حال آزمایش یک نوع بی‌هوشی موضعی بود که با کمک یک شیمی دان درست شده بود. در سال ۲۰۰۱ یک مقاله در یک مجله جهانی چاپ شد و توصیه میکرد از اپی نفرین برای کاهش تورم و خونریزی، به ویژه در روند تاتوی لب استفاده شود. او به آزمایش کردن ادامه داد و با داروساز ها و امکانات ساخت FDA کار می‌کرد. وی در سال ۲۰۰۴ Dermal را تشکیل داد تا به گسترش انتخاب دارو های بی‌حس کننده موضعی برای زیبایی، تاتو و زمینه‌های آرایشی دائمی ادامه دهد. از آن تجربیات اولیه، محصولات بسیار پیشرفته‌ای حاصل شد که ما امروزه از آن استفاده می‌کنیم، محصولاتی که به همان اندازه خود سوزن مهم هستند. تاتو آرتیست هاک به نوآوری در صنعت با محصولات پوستی ادامه می‌دهد. او در سال ۲۰۱۰ از روش باز کردن پوست برای جذب بی‌حسی موضعی استفاده کرد.

​مربی و مشاور

تاتو آرتیست، مری جین هاک، با برگزاری سمینار هایی در اولین کنوانسیون NCTA در سال ۱۹۹۱ بر روی لب‌ها و گونه شروع به آموزش کرد. وقتی آلفردو Gonzalez، استاد میکروپیگمنتیشن لاتین، تصمیم گرفت تا آموزش بین‌المللی را سازماندهی کند، هاک معمولا” در میان تیم‌هایی بود که برای سفر به کشورهای مختلف گرد هم آمده بودند. او از سال ۱۹۹۸ به عنوان وزیر آموزش مداوم ارگان مورد تایید قرار گرفته و به دنبال آموزش پیشرفته بر روی تاتو و آرایش دائمی است و هم چنان به ارائه سمینار ها و کلاس‌هایی در مورد تاتو آرایشی و تزئینی در خارج از کشور ادامه می‌دهد. در سال ۲۰۰۹، هنگامی که موزه هنر پورتلند (PAM) تصمیم گرفت تا هنر تاتو را به نمایش بگذارد، از تاتو آرتیست هاک کمک گرفت.

​مربی و مشاور تاتو مری جین هاک

درگیر شدن با جامعه تاتو

در سال ۱۹۹۸، یک شرکت تصمیم گرفت که بر روی تاتوی مدرن و پیشگامان عصر تاتوی مدرن با عنوان “زنان و جوهر” تمرکز کند. آنها به چهار هنرمند زن خارق‌ العاده تبدیل شدند که کارشان ورود به یک تجارت مرد سالار بود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *