ریموو تاتو

راه های مختلف ریموو کردن تاتو

ممکن است شما به دلایل مختلف تاتوی روی پوستتان را دوست نداشته باشید و بخواهید تاتو خود را ریموو کنید. تاتوها معانی متفاوتی دارند؛ ممکن است نماد خلاقیت، آزادی، شورش، تعلق خاطر به کسی که دوستش دارید یا تعلق داشتن به یک گروه خاصی باشد. با این وجود، داشتن تاتو ممکن است مانع از گرفتن یک کار خاص یا رسیدن به برخی اهداف شخصی شما شود. اینها دلایلی هستند که افراد ممکن است بخواهند تاتوی خود را پاک کنند.
اگر شما هم می خواهید این کار را انجام دهید باید با روش‌های موجود برای پاک کردن تاتو آشنا شوید. روش های متعددی برای از بین بردن تاتو وجود دارد. در گذشته برای از بین بردن تاتو از روش هایی مثل سایش پوست، سرما درمانی یا حتی روش های تخریبی مانند ساییدن با نمک و مواد اسیدی استفاده می شد که اغلب با ظاهر ناپسندی همراه بود. تاتو های سطحی تر و قدیمی تر، راحت تر پاک می شوند، البته بستگی به شرایط دارد مثلا هر چه رنگ به کار رفته حرفه ای تر باشد، پاک کردن آن سخت تر است و رنگ هایی مثل سیاه، آبی و قهوه ای بهتر از رنگ هایی مثل قرمز قابل پاک شدن هستند.

ریموو کردن تاتو با نور شدید پالس :

ریموو کردن تاتو با نور شدید پالس که با نام IPL شناخته می شود، در سالن های زیبایی اسپا انجام می شود. این روش تقریبا همانند لیزر تراپی عمل می کند. قبل از استفاده از دستگاه روی پوست ژل مخصوصی مالیده می شود و پوست در معرض نور های ناشی از وسیله ای به نام wand قرار می گیرد. در مقایسه با راه های مختلف ریموو کردن تاتو، این روش درد کمتر و نتیجه بهتری دارد اما متخصصین این روش را توصیه نمی کنند.

 از بین بردن تاتو با لیزر تراپی :

این روش یکی از محبوب ترین و گسترده ترین روش ها برای ریموو کردن تاتو از روی پوست است. لیزر تراپی را باید در چندین جلسه انجام داد، زیرا با یک جلسه تمام رنگ از زیر پوست شما پاک نمی‌شود. البته این را در نظر داشته باشید که هر چه درمان بیشتری روی پوستتان انجام دهید احتمال این که روی پوست تان زخم یا اسکار به وجود بیاید هم بیشتر است.

در حال حاضر، متخصصان ادعا می‌کنند که با پیشرفت هایی که در این صنعت وجود داشته احتمال ایجاد زخم روی پوست بسیار کم شده است. یکی از لیزرهای مورد استفاده برای از بین بردن تاتو  Q- suitched است که بدون ایجاد زخم از طریق تکه تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست و کمک گرفتن از سلول های ایمنی پوست، رنگ تاتو را پاک می کند. انواع دیگر لیزر که لیزرهای لایه بردار نیز هستند، لیزرهای اربیوم و CO2 می باشند که به تعداد جلسات کمتری احتیاج دارند. گاهی دیده می شود که آرایشگران برای از بین بردن تاتو به رنگ های همرنگ پوست متوسل می شوند که می تواند از آن به عنوان بزرگترین اشتباه نام برد چرا که پاک کردن این رنگ ها توسط لیزر وضع را بدتر و پوست را تیره تر می کند.

بیمار ایده آل برای از بین بردن تاتو، حداقل به 1 سال زمان برای پاک شدن کامل تاتو نیاز دارد. غالبا 20 الی 5 جلسه درمان برای بی رنگ کردن واقعی و محو کامل تاتو لازم است. گاهی اوقات حتی پس از جلسات متعدد بعضی تاتو ها بطور کامل از بین نمی روند و به صورت کامل محو نمی شوند و هنوز هاله ای از رنگ های تاتو دیده می شود. بهتر است بدانید ریموو کردن تاتو با لیزر تراپی نه‌ تنها گران قیمت است بلکه بسیار دردناک هم می باشد.

حذف تاتو با لیزر تراپی

کرم های پاک کننده تاتو :

این روش کمی عجیب غریب و گول زننده به نظر می‌رسد. سعی کنید قبل از استفاده از این کرم ها که اصطلاحا تاتو را از پوست شما پاک می‌کنند، با کسانی که قبلا از این محصولات استفاده کرده اند، مشورت کنید. برای اطمینان خاطر، بهتر است متخصص پوست خود را در جریان استفاده از این کرم ها بگذارید. کرم های ریموو کننده تاتو در مقایسه با لیزر تراپی و IPL بسیار ارزان قیمت هستند اما نتایج آن قابل اطمینان نیست. شما آزاد هستید که هر کدام از این روش‌ها را تحت نظر یک متخصص پوست انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

این کرم های پاک کننده تاتو دو نوع هستند:

انواعی که حاوی TCA تری کلرواستیک اسید (نوعی اسید شیمیایی پیلینگ) هستند، بیشتر به شکل محلول یافت می شوند. این کرم ها با سوزاندن لایه فوقانی پوست، عمل ریموو کردن تاتو را انجام می دهند ولی ریسک بروز اسکار را به همراه دارند و از آنها نمی توان در قسمت های لب، چشم یا سایر نقاط حساس استفاده کرد. این کرم های پاک کننده تاتو فقط در افراد با پوست بسیار روشن قابل استفاده هستند و در افراد با پوست گندمی و یا تیره می توانند منجر به بروز عوارض جدی شوند.
و انواعی که حاوی TCA نیستند که شامل ترکیبات روشن کننده، لایه بردار و سفید کننده می باشند. این کرم ها برای روشن کردن تاتو در مدت زمان طولانی استفاده می شوند و تاتو را با هل دادن جوهر تزریق شده به سطح پوست محوتر می کنند. این کرم های پاک کننده در اثر بخشی بسیار کند هستند ولی اثرات منفی آنها از کرم های دارای TCA کمتر است. دقت کنید بعضی از این کرم ها حاوی هیدروکینون نیز هستند که طبق نظر اتحادیه اروپا احتمال بروز سرطان را به همراه دارد.

استفاده از ترکیب آب و نمک و نمک کریستال برای ریموو کردن تاتو :

با توجه به هزینه‌های بالایی که ریموو کردن تاتو از طریق روش های بالا دارد، مردم شیوه های دیگری که هزینه‌های کمتری دارند را کشف کردند. یکی از این راه حل های نوآورانه برای از بین بردن تاتو ترکیب آب و نمک یا محلول نمک دار است. در این تکنیک، سوزنی که آغشته به محلول آب و نمک است داخل پوست فرو می رود. نکته مثبت این روش بی خطر بودن و ارزان بودن آن است.

ریموو کردن تاتو با استفاده از نمک کریستال نیز یکی دیگر از روش های پاک کردن تاتو است. در این روش از نمک کریستال ساده، آب شیر و یک دستگاه ساینده مثل یک تکه چوب که دور آن گاز استریل پیچیده شده باشد، استفاده می شود. این پروسه درمان بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. برای آن آماده باشید چون ممکن است کمی ناخوشایند باشد. اتفاقی که در این روش می‌افتد این است که ناحیه ای که تاتو دارد تراشیده می شود و سپس یک قاشق آب نمک در قسمت تراشیده شده ریخته می شود و بعد از آن دستگاه ساینده روی پوست کشیده می شود. سپس سطح پوستی که قرمز شده با آنتی بیوتیک و بانداژ پوشانده می شود. بعد از گذشت سه روز این پروسه باید تکرار شود.

پوشاندن تاتو با تاتوی دیگر :

این روش در حقیقت تاتو شما را از بین نمی برد اما اگر تاتوی خود را دوست ندارید، می ‌توانید آن را با یک تاتوی دیگر بپوشانید. بسیاری از تاتو آرتیست ها می توانند این کار را به خوبی انجام دهند. اگر بخواهید تاتو مشکی خود را با رنگ صورتی بپوشانید، مسلماً این اتفاق نمی افتد؛ رنگی که تیره تر است همیشه غالب می شود. اگر تمایل دارید این روش را امتحان کنید، به دنبال یک تاتو آرتیست حرفه‌ای باشید زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود، ممکن است دیگر نتوانید از شر آن خلاص شوید.

روش غیر حذف تاتو -پوشاندن تاتو با تاتو دیگر

معدوم کردن بافت های ناخواسته از طریق فریز کردن آنها :

اتفاقی که در این روش می‌افتد این است که تاتو شما ابتدا فریز می شود، سپس با نیتروژن مایع سوخته می شود؛ البته این روش رایج نیست.

لایه بردار های شیمیایی :

این لایه بردار ها باید به تدریج روی سطح پوست مالیده شوند تا منجر به ریموو کردن تاتو شوند. ناگفته نماند که تاتو در این روش به طور کامل پاک نمی شود بلکه فقط محو می شود.

پاک کردن تاتو با درما آبریژن :

این روش تقریبا شبیه روش پاک کردن تاتو با استفاده از نمک کریستال عمل می کند، تنها تفاوتش این است که در روش پاک کردن با استفاده از نمک کریستال از آب و نمک برای خراش پوست استفاده می شود اما در روش پاک کردن تاتو با درما آبریژن قبل از اینکه پوست خراش داده شود از بی حسی استفاده می شود. بعد از انجام درما آبریژن احتمال خونریزی وجود دارد و فرد تحت درمان تا چند روز روی پوستش زخم مشاهده می‌کند.

ما در این مقاله چند روش رایج ریموو کردن تاتو را به شما گفتیم، حال به شما بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید. اگر لازم است از افرادی که قبلا از این روش ها استفاده کرده اند یا از پزشک متخصص مشورت بگیرید. قبل از استفاده از هر کدام از این روش ها، هزینه آن و فردی که می‌خواهد آن را برای شما انجام دهد را بسنجید.

حذف تاتو با درما ابریژن

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *