انتخاب رنگ ها در تاتو

رنگ تاتو می تواند غده لنفاوی شما را لکه دار کند

رنگ تاتو می تواند غده لنفاوی شما را لکه دار کند اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا تعیین شود که آیا این مورد بدی است یا نه :

تتو کردن همیشه خطر و ریسک دارد. امکان واکنش آلرژیک ، عفونت و یا حتی بیماری هایی نظیر هپاتیت یا کزاز در صورت عدم استریلیزه شدن صحیح ابزارآلات وجود دارد.و همیشه خطر شک ثانویه درباره انتخاب تصویری که تا همیشه بر روی بدن تتو شده است وجود دارد. اما مطالعه ی جدیدی نشان می دهد که تبعات مرتبط با سلامتی گسترده تری می تواند از تتو به وجود بیاید. چنانکه گزارش Agence France-Presse می نویسد، محققات دریافته اند که فلزات سمی (بالقوه ای) از رنگ تتو سیستم ایمنی بدن را به گردش درمیاورد و غدد لنفاوی را لکه دار می کند.

محققان غدد لنفاوی و نمونه های پوستی از اهدا کنندگان فوت شده که 4 مورد دارای تتو بود و 2 مورد به هیچ وجه تتو نداشت را مورد آزمایش قرار دادند( توسط Ryan F.Mandelbaum در Gizmodo) و یافتند که غدد لنفاوی در دو مورد که یکی دارای تتو آبی و دیگری دارای تتو سبز بود لکه دار شده است. ورم ها همانند پوست نشاندهنده سطح برآمده از فلزاتی نظیر آلومینیوم، کرم، آهن ، نیکل و مس بودند. در یکی از غدد اهداکنندگان، کادمیوم و جیوه که هر دو سمی هستند یافته شد. تحقیق در مجله علمی Scientific Reports به چاپ رسیده است.

“زمانی که یک نفر می خواهد که تتو روی بدن خود انجام دهد، اغلب در انتخاب اتاق نشیمنی که در آنجا سوزنهای استریل شده که قبلا استفاده نشده باشد بسیار حساس هستند.” این مورد گفته یکی از نویسندگان به نام کاستیلو مایکل در  محتویات منتشر شده می گوید. ” هیچ کس ترکیب شیمیایی رنگها را کنترل نمی کند اما مطالعه ما نشان می دهد که اینکار باید انجام شود” برای شناسایی ذرات نانو که در غدد لنف وجود ورود کرده است، کاستیلو مایکل و سایر محققان در European Synchrotron Radiation Facility  واقع در گرونوبل فرانسه  بافت را مورد تحلیل فلورسنت X-ray برای شناسایی ذرات خارجی در ورم ها  اسپکتراسکوپی فروسرخ تغییر شکل یافته فوریه برای مشاهده تغییرات بیومولکولی در بافت اطراف مولکول های آغشته به رنگ تتو قرار دادند. ( براساس گزارش AFP)

رنگ تاتو
رنگ تاتو

بر اساس محتویات چاپ شده، برخی از ترکیبات می تواند به بزرگ شدگی شدید غده های لنف و خطرات قرارگیری در معرض ترکیبات سمی منجر شود.  در حالیکه این محققان شواهد بسیار قوی در دست دارند که نشان می دهد پیگمنت ها باعث تغییرات منجر به التهاب شده اند، این مطالعه بر روی این موضوع که آیا رنگ باعث تأثیرات سلامتی خاصی شده است یا خیر تمرکز نمی کند. و این موردی است که تیم امیدوار است تا در اقدامی دیگر آن را دریابد.

ولفگانگ باوملر از بیمارستان دانشگاهی رگنزبورگ آلمان که در مطالعه و پژوهش فوق شرکت نداشته است به ماندلباوم عنوان می کند که این تحقیق آنچه که او در کار شخصی خود دریافته است را تأیید می کند. او در دویچه وله توضیح می دهد که بسیاری از پیگمنت هایی که در تتو استفاده می شوند برای مقاصد صنعتی ایجاد شده اند و توسط شرکتهای تتو مورد استفاده قرار می گیرند اما هرگز از نظر ایمنی مورد کنترل قرار نگرفته اند.

” ترکیباتی که برای ایجاد این تتو ها بادوام و با کنتراست بالا مورد استفاده قرار می گیرند پیشتر برای پرینتر ها و اتومبیل ها تولید شده بودند” و ” شیمی مواد مشابه اس و اگر کسی از من بپرسد که آیا داشتن تتو و اجرای آن خطرناک است، من می توانم بگویم که هنوز نمی دانیم” از گفته های باوملر در دویچه وله.

مطالعه ای پیش از این مورد نشان داد که انجام تتو در واقع می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد؛ این تحقیق توسط سابرینا استیروالت در مجله Scientific American در سال گذشته به چاپ رسیده است. بر اساس این تحقیق ، افرادیکه اولین بار تتو انجام می دهند متوجه کاهش ایمیونوگلوبین A که بر علیه عفونت ها عمل می کند می شوند. آنهایی که برای بار دوم و یا سوم انجام می دهند با افزایش IgA (ایمیونوگلوبینA) مواجه می شوند. تأثیرات در کوتاه مدت بررسی شده است و مشخص نیست که آیا کاهش در IgA به دلیل استرس ناشی از بار اول قرار گیری در معرض سوزن تتو است یا به عامل دیگری وابسته است. . بر خلاف مفهومی که تحقیق نشان داده است تتو ها به شما در مقابله با سرماخوردگی معمول، کمکی نخواهند کرد.

رنگ تاتو
رنگ تاتو

مقاله پیشنهادی رنگ تاتو : مدیریت و درمان تاتو 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *