ریموو تاتو

روش های از بین بردن تاتو

روش های متعددی برای از بین بردن تاتو مطرح شده است. در گذشته برای از بین بردن تاتو از روش هایی مثل سایش پوست، سرما درمانی یا حتی روش های تخریبی مانند ساییدن با نمک و مواد اسیدی استفاده می شد که اغلب با نمای ناپسندی همراه بود. تاتو های سطحی تر و قدیمی تر راحت تر پاک می شوند. البته شرایط دارد مثلا” این که هر چه رنگ به کار رفته حرفه ای تر باشد، پاک کردن آن سخت تر است و برخی رنگ هایی مثل سیاه، آبی و قهوه ای بهتر از رنگ هایی مثل قرمز قابل پاک شدن هستند.

از جمله لیزرهای مورد استفاده برای از بین بردن تاتو  Q- suitched است که بدون ایجاد زخم از طریق تکه تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست، سلول های ایمنی پوست را در زدودن رنگ خالکوبی کمک می کند. البته گاهی تا 10 جلسه لیزر لازم است.

انواع دیگر لیزر که لیزرهای لایه بردار نیز هستند، لیزرهای اربیوم و CO2 هستند که به تعداد جلسات کمتری احتیاج دارند. گاهی دیده می شود که آرایشگران برای از بین بردن تاتو به رنگ های همرنگ پوست متوسل می شوند که می تواند از آن به عنوان بزرگترین اشتباه نام برد چرا که پاک کردن این رنگ ها توسط لیزر با اشکالاتی هم چون تغییر رنگ تیره صورت می گیرد و وضع بدتر از قبل می شود.

 از بین بردن تاتو

بیمار ایده آل برای از بین بردن تاتو ، بیمار با پوست روشن و غیر برنزه با تیپ پوستی I و II و تاتو آبی تیره یا سیاه است که حداقل به مدت 1 سال وجود داشته باشد. غالبا” 20-5 جلسه درمان برای بی رنگ کردن واقعی یا محو تاتو لازم است و حتی پس از جلسات متعدد بعضی تاتو ها نمی توانند بطور کامل با تکنیک های فعلی لیزر از بین برود و حتی موقعی که محو شدن کامل یا نزدیک به کامل ایجاد شد، هنوز یک هاله از رنگ ها از شکل اصلی تاتو به نظر می رسد.

امروزه تبلیغاتی را در مورد پاک کننده های تاتو به شکل محلول یا کرم می بینیم. کرم های پاک کننده تاتو که از آن ها به عنوان جایگزین لیزر یا جراحی، نام برده می شود اغلب دو شکل اصلی دارند:

انواعی که حاوی TCA تری کلرواستیک اسید هستند که نوعی اسید شیمیایی پیلینگ است و بیشتر به فرم محلول یافت می شود ولی اشکال ژل یا کرم آن نیز وجود دارد که با سوزاندن لایه فوقانی پوست عمل می کند ولی ریسک بروز اسکار را به همراه دارد و از آن نمی توان در مواردی مثل لب، چشم یا سایر نقاط حساس استفاده کرد که به دلیل بروز تحریک در آن نواحی می باشد و فقط در افراد با پوست بسیار روشن قابل استفاده است و می تواند منجر به بروز عوارض جدی در افراد با پوست گندمی و یا تیره شود.

و کرم های غیر TCA که شامل ترکیبات روشن کننده، لایه بردار و سفید کننده هستند. این کرم ها برای روشن کردن تاتو در مدت زمان طولانی استفاده می شوند و تاتو را با هل دادن جوهر تزریق شده به سطح پوست محوتر می کنند ولی در اثر بخشی، این کرم ها بسیار کند است. البته اثرات منفی آن ها از کرم های دارای TCA کمتر است. دقت کنید بعضی از این کرم ها حاوی هیدروکینون نیز هستند که طبق نظر اتحادیه اروپا احتمال بروز سرطان را به همراه دارد.

برای اطلاعات و مطالعه بیشتر در مورد روش های از بین بردن تاتو به لینک: راه های مختلف ریموو کردن تاتو مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *