اطلاعات جانبی تاتو, مراقبت های تاتو

​اطلاعاتی که هر فرد باید قبل از تاتو زدن بداند

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید یک تاتو بزنید یا هنوز دارید در مورد آن تصمیم می گیرید، این ها چند نکته مفید برای بیمه کردن شما هستند تا بدانید چه چیزی را باید در پروسه ی تاتو زدن انتظار داشته باشید و چطور باید برای آن آماده شوید. ​

کار هایی که باید شب قبل از تاتو زدن انجام دهید

  • شب قبل از تاتو زدن از نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید یا حداقل به میزان زیاد آن را مصرف نکنید؛ چون الکل تا روز بعد در خون شما باقی خواهند ماند.
  • به مقدار زیاد آب بنوشید.

نوشیدن آب قبل از تاتو زدن

  • به موقع بخوابید؛ خواب و استراحت کافی در آرامش شما تاثیر زیادی خواهد داشت.
  • دقت کنید که پول کافی برای پرداخت کردن هزینه تاتو، انعام و هر نوع نوشیدنی برای بعد از تاتو زدن همراه خود داشته باشید.
  • اگر با تاتو آرتیست خود قرار ملاقات دارید، اما هنوز اطمینان کامل برای انجام آن یا پرداخت هزینه ی آن ندارید، قرار خود را به تعویق بیندازید تا با آمادگی بهتری تاتو را انجام دهید.
  • دقت کنید که هر چیز مرجعی که ممکن است به تاتو آرتیست شما برای خلق اثر هنری روی بدن شما لازم است را همراه داشته باشید.
  • اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، حتما” به تاتو آرتیست خود اطلاع دهید تا مراتب لازم را اجرا کند. حتی در صورت لزوم فرم پزشکی تان را همراه خود داشته باشید.
  • اگر بیمار هستید حتما” قرار ملاقات خود را به تعویق بیندازید. وقتی مریض هستید به هیچ وجه تاتو انجام ندهید؛ چون هم ممکن است مانع از پیشرفت تاتوی شما بشود و هم بیماریتان را به دیگران منتقل کنید. اگر در حین انجام کار تاتو آرتیست متوجه بیماری شما بشود حق این را دارد که کار را متوقف کند.

کار هایی که باید در روز تاتو زدن انجام دهید

  • یک کیف داشته باشید و این وسایل را داخلش بگذارید: بطری آب یا آبمیوه، شارژر تلفن همراه، هدفون برای گوش دادن به موسیقی، اسنک هایی که حاوی کربوهیدرات و پروتئین بالا باشند، میوه ی تازه و یک ملافه ی تمیز.
  • طرح چاپ شده ی تاتو و کیف پول و مدارک خود را فراموش نکنید.
  • البته نیازی به گفتن نیست؛ اما حتما” قبل از تاتو زدن دوش بگیرید. به خصوص اگر قرار است زیر بغل خود تاتو بزنید و حتما” از دئودورانت ها نیز استفاده کنید. لباسی بپوشید که اگر رنگ تاتو روی آن لکه انداخت برایتان زیاد مهم نباشد. حتی در تابستان هم سعی کنید یک لباس گرم همراه خود داشته باشید، چون در پروسه ی تاتو زدن مخصوصا” اگر طولانی باشد، حتما” احساس سرما خواهید کرد.

دوش گرفتن قبل از تاتو زدن

  • منطقه‌ای که باید تاتو شود، و معمولا” فضای بیشتری در اطراف آن، باید برای تاتو زدن خوب تراشیده شود و عاری از موی زائد باشد. برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند که قبلا” خودشان آن ناحیه را اصلاح کنند. اما نگران نباشید و خجالت نکشید ممکن است اگر شما این کار را انجام دهید، تاتو آرتیست هم دوباره ناحیه ی مورد نظر را اصلاح کند.
  • اگر برنزه هستید و تمایل دارید پوستتان از اینکه هست تیره تر شود، قبل از تاتو زدن برنزه کنید؛ چون بعد از تاتو حتی زمانی که التیام پیدا کند، باز هم نمی توانید از سولار استفاده کنید. اگر از اسپری برنزه استفاده می کنید، قبل از تاتو زدن آن را نزنید. نه تنها لکه روی پوستتان به جا می گذارد بلکه ممکن است ایجاد خون مردگی کند.
  • همیشه قبل از تاتو زدن غذای کامل میل کنید تا گرسنه نشوید. وقتی سیر باشید درد تاتو را کمتر حس خواهید کرد و بیشتر دوام خواهید آورد.
  • قبل از اینکه تاتو بزنید بیش از حد نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار ننوشید؛ چون کیفیت خون شما را پایین می آورد و بی‌ حرکت نشستن سخت‌تر می شود.
  • اگر شرایط پزشکی مانند اختلال خونریزی، یا شرایط خاص قلبی داشته باشید، یا اگر قبل از رفتن به دندانپزشکی باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید، به یادداشت پزشک نیاز خواهید داشت. فرم رضایت شما باید یک لیست مفصل از این شرایط داشته باشد. نگران نباشید، و بگویید که یکی از این شرایط معمولا” به این معنی نیست که ما نمی‌توانیم شما را تاتو بزنیم؛ این ممکن است به این معنا باشد که از شما خواسته می‌شود با اجازه پزشک برگردید.
  • سعی کنید سر ساعت در محل حضور داشته باشید تا خیال تاتو آرتیست شما هم راحت باشد. ممکن است فردی که قبل از شما شروع به کار کرده باشد کمی کارش طول بکشد که بیش از حد انتظار باشد.

بعد از  تاتو زدن بلافاصله از سالن بیرون نروید و کمی استراحت کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. تاتو زدن شما را خسته و گرسنه می کند؛ پس خود را مهمان یک غذای خوب کنید!

خوردن غذا بعد از تاتو زدن

در حین تاتو زدن چه اتفاقاتی می افتد ؟

  • بله حتما” درد خواهید داشت؛ اما آنقدر که فکر می کنید آزار دهنده نیست. مگر اینکه فکر کنید اصلا” درد نخواهید داشت. البته درد ناشی از تاتو در افراد متفاوت مختلف است؛ اما همه ی افراد یک احساسی شبیه به خراش را روی پوستشان احساس می کنند.
  • یک تاتوی بسیار کوچک و ساده می‌تواند تا ۱۰ دقیقه طول بکشد تا تمام شود. تاتو های بزرگتر طبیعتا” بیشتر طول می کشد و در تمام طول پروسه ی تاتو زدن باید سر جایتان بنشینید. خودتان را آماده کنید تا مدت زمانی ثابت و بی حرکت بنشینید و مقداری درد را تحمل کنید. باید بدانید که چطور خودتان را آرام نگه دارید؛ مثلا” می توانید با تنفس عمیق این کار را انجام دهید. اگر کلاس‌های یوگا رفته باشید یا مدیتیشن انجام داده باشید می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.
  • اگر ترس و اضطراب دارید به تاتو آرتیست خود اطلاع دهید. آن ها می توانند در پروسه ی تاتو به شما کمک کنند تا آرامش ذهنی پیدا کنید. احتمالا” می گویند نگران نباشید خیلی افراد از شما درد بیشتر یا ترس بیشتری داشتند.

درد تاتو زدن

  • سوزن های تاتو با سوزن های تزریقی فرق دارند. آن ها زیر پوست شما نمی روند، نهایتا” یک میلیمتر می توانند به زیر پوست شما نفوذ کنند. و چیز دیگری به غیر از رنگ تاتو را نمی توانند تزریق کنند. اگر احساس راحتی نمی کنید و با سوزن ها مشکل دارید، از تاتو آرتیست خود بخواهید عملکرد آن ها رابرای شما توضیح دهد.
  • اگر در حال تهوع و سرگیجه هستید؛ حتما” تاتو آرتیست را مطلع کنید. البته این امر طبیعیست پس جای نگرانی نیست.
  • شما باید بنشینید؛ از دیدگاه شما ممکن است تاتو زدن برخی نقاط بدن برای تاتو آرتیست سخت باشد. پس سعی کنید هر حالتی که آن ها به شما پیشنهاد می کنند، بنشینید. اما اگر قسمتی از بدن شما از بی حرکتی زیاد خواب رفت و یا طاقت بیشتری نداشتید، حتما” به او بگویید تا برای چند ثانیه به بدن شما استراحت دهد.
  • برخی از تاتو آرتیست ها تمایلی به حرف زدن با شما را دارند تا بتوانند تمرکز بیشتری داشته باشند؛ اما اگر شما حس می کنید نیاز دارید با کسی صحبت کنید، دوستی را همراه خود ببرید. اغلب موقعیت‌های جایگزینی وجود دارند که تاتو آرتیست شما سعی خواهند کرد تا آن را برای شما آسان‌تر سازند. گذاشتن هدفون و گوش دادن به موسیقی و یا کتاب‌های صوتی ممکن است به شما کمک کند استراحت کنید.
  • در طول کل فرآیند باید به هر دستور العملی که ممکن است تاتو آرتیست به شما بدهد توجه کنید. ممکن است احتیاج داشته باشند که کمربند خود را باز کنید یا جورابتان را پایین بکشید. در طول جلسات طولانی‌تر، اگر به آن‌ها نیاز دارید استراحت کنید. معمولا” تاتو آرتیست ها به شما برای چند دقیقه ای استراحت می دهند. اگر نیاز دارید آب بخورید یا سیگار بکشید. احتمالا” در طول استراحت و هنگامی که از زیر دست او بلند می شوید، درد زیادی را احساس خواهید کرد.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *