تاریخچه تاتو

تاتو در هند ​و قبایل هندو

مادر بزرگم یه نشونه محو نشدنی داشت که تو دستاش تاتو کرده بود؛ هر وقت می دیدمش می‌گفتم خیلی دردناک بود؟ تنها جوابی که از اون گرفتم اینه که آره یه سوزش کوچیک، با یه لبخند کوچک که رو لبش داشت.

تاتو در هند

این طرح های دائم اشتیاق من را برای تاتو افزایش داد. در سال ۲۰۰۷ وارد دانشگاه شدم، و آن موقع بود که فکر کردم موقع مناسبی برای تاتو زدن است. اما متوجه شدم که تاتو در هند بین یانگسترها رواج پیدا کرده است. در آن زمان تاتو به نماد غرب زدگی تبدیل شده بود. پدر و مادر من هم بسیار محافظه کار بودند و هیچ وقت به من اجازه نمی دادند که این کار را انجام دهم. و من این اشتیاق را در خودم کشتم. هنوز هم که سال ها از این موضوع می گذرد، به همان اندازه به این هنر اشتیاق دارم و دوست دارم یکی از آن ها را در بدنم داشته باشم.

تاریخچه تاتو در هند ​و قبایل هندو​

در واقع یک مقاله جالب در مورد تاریخچه هندی در اینجا برای شما بازگو می کنم. فرهنگ تاتو در هند از زمان‌های باستان در لایه‌های زیرین هند، و در اطراف هند وجود داشته است. آنچه که در آن سال ها در فرهنگ هند تابو بوده است، امروزه تبدیل به مد شده است. ​حتی اکنون هم در دهلی هند بسیاری از تاتو آرتیست ها وجود دارند که در هنر خود سلبریتی هستند؛ افرادی مثل “سینگ”. این تغییر بسیار جالب است. بیایید چند دلیل آن را باهم بررسی کنیم:

  • تاتو زدن در میان قبایل رقیب تمرین می‌شد تا از ربوده شدن زنان از جامعه خود جلوگیری کند. ربودن زنان یک اتفاق عادی بود، برای جلوگیری از این امر، زنان جامعه خود را تاتو می کردند تا برای دیگران غیر جذاب باشند و با کمک تاتو از امنیت خود محافظت می کردند.
  • قبیله Singhpo مجموعه‌ای از قوانین را در مورد تاتو برای مردان و زنان دنبال می کرد. دختران مجرد اجازه نداشتند که تاتو کنند و مردان متاهل اجازه داشتند فقط در قسمت های خاصی از بدنشان تاتو بزنند.
  • تاتو اغلب برای هویت طایفه‌ای در منطقه طی دوران جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
  • یکی از قبایل اوریسا باور داشته که تاتو های هندسی زیبا بر روی صورت به آن‌ها کمک می‌کند که وارد دنیای معنوی شوند و یکدیگر را بشناسند. آن‌ها به عنوان “مردم جهان روح” شناخته می شدند.
  • در برخی مناطق، اعتقاد بر این است که خدای مرگ Yama و محکومیت او را می توان در غیاب تاتو ها احضار کرد.

تغییر تدریجی ذهنیت در مورد تاتو

در جنوب هند، جامعه‌ای به نام “Korathi”، کوچ‌نشین بودند و در همه کشور در جستجوی مشتریان برای تاتو زدن پرسه می زدند. آن ها در قبال چیز هایی مثل برنج، برگ، آجیل و گاهی هم پول نقد برای افراد تاتو می زدند.​

Korathis روند تاتو خود را با دعای خیر آغاز می‌کردند، و فردی را که قرار بود تاتو بزنند تبرک می دانستند. سپس برای اینکه حواس مشتری را از درد تاتو پرت کنند برایشان آواز می خواندند.

مردم اعتقاد داشتند که طراحی تاتویی که شبیه kolam است، آن‌ها را از شر شیطان دور می‌کند تا زمانی که به اجداد خود در زندگی پس از مرگ ملحق شوند. Kolams نماد هایی هستند که معمولا” در ورودی خانه با استفاده از آرد برنج یا گچ برای دور نگه داشتن شر از خانه شان کشیده می‌شده است.

تاتو های مربوط به سازگاری‌های قبیله‌ای مانند یک اژدها، ببر در میان مردان و پروانه‌ها در میان زنان و دیگر هنر های انتزاعی باعث محبوبیت و کسب شهرت شد. به غیر از نماد های قبیله‌ای، تاتو یادبود مرگ یکی از عزیزانشان و یا حیوان خانگی در هر گروه سنی بود. در چند دهه گذشته، تاتو در هند برای جوانان هندی بسیار الهام بخش بوده است. هر چند آنها اعتقادات منطقه‌ای و قبیله ای داشته باشند.​

تغییر ذهنیت تاتو در هند

تمایل به تاتو یک جمله یا شعار خاص و یا علامت‌گذاری یک خاطره هرگز اجازه نخواهد داد که فرهنگ آن از بین برود. استدلال برای ایجاد تاتو در هند ، مسیرهای بیشتری را طی کرده‌است. هنر تاتوی بدن اکنون تبدیل به یک مد شده‌است، حتی به بخشی از فرهنگ پاپ تبدیل شده‌است، جایی که دیدن هنر تاتو راهی برای بیان عقاید، خاطرات و مرحله کنونی زندگی آن‌ها است. تاتو ها دیگر فقط در مورد هویت و قلمرو قبایل نیستند، بلکه می توانند داستان شما را به شیوه‌ای خلاقانه بیان می‌کند. از قبایل هند، به فرهنگ پاپ، هنر تاتو در هند راه درازی پیموده‌است. فرهنگ تاتو به عنوان ترکیبی از مد و عصر باستان شناخته می شود. آیا شما هم تاتو دارید؟ داستان پشت آن چیست؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *